لب در طول زندگی ضربان دارد و این ضربان ممکن است در میزان متفاوت باشد اما معمولاً ریتمیک است.

با این حال، شرایطی وجود دارد که این ریتم تحت تاثیر قرار می گیرد. ضربان قلب نامنظم است و ممکن است به طور غیر طبیعی به سریع (بیش از 100 ضربه در دقیقه) تبدیل شود. این بی نظمی به عنوان آریتمی شناخته می شود و یکی از این نوع فیبریلاسیون دهلیزی است.
فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم و اغلب سریع است که می تواند خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر عوارض مرتبط با قلب را افزایش دهد.

فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

فیبریلاسیون دهلیزی جایی است که اتاق های فوقانی قلب بدون کنترل میزند. این لرزش یا فلاتر قلب می تواند باعث مشکلات گردش خون شود. فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین نوع آریتمی (ضربان قلب نامنظم) است. این می تواند خطر ایجاد لخته شدن خون در قلب را افزایش دهد که ممکن است منجر به سکته مغزی شود و حتی در صورت مداوم بودن سبب نارسایی قلبی شود.
فیبریلاسیون دهلیزی با احتمال بیشتر با بیماری یا آسیب قلبی رخ می دهد. با این حال، گاهی اوقات می تواند رخ دهد زمانی که هیچ مشکلی با قلب وجود ندارد. فیبریلاسیون دهلیزی حداقل 1 نفر از 4 بزرگسالان آمریکایی 40 سال و بالاتر را در طول عمر خود تحت تاثیر قرار می دهد. این در بزرگسالان مسن بیشتر است و بیشتر در مردان نسبت به زنان تأثیر می گذارد.

چه چیزی باعث فیبریلاسیون دهلیزی می شود؟

علت ناهنجاریهایی که منجر به فیبریلاسیون دهلیزی می شود ممکن است شامل موارد زیر باشد:
بیماری قلبی مادرزادی (نقص در هنگام تولد)
بیماری عروق کرونر
دیابت
حمله قلبی
بیماری های دریچه قلب
بیماری های ریوی
تحریک کننده ها، از جمله داروهای خاص، داروهای غیرمجاز، کافئین، تنباکو یا الکل
جراحی به قلب
عفونت های ویروسی
برخلاف شرایط ذکر شده در بالا، برخی افراد در معرض خطر بیشتر فیبریلاسیون دهلیزی هستند. این عوامل خطر عبارتند از:
پیشرفت سن 
مصرف الکل، بویژه نوشیدن الکل
سابقه خانوادگی فیبریلاسیون دهلیزی
چاقی
سیگار کشیدن سیگار