تصحیح نحوه بخواب

وقتی کمر درد دارید، خوابیدن سخت است. این می تواند یک چرخه باشد زیرا وقتی خواب کافی ندارید ، کمردرد ممکن است بدتر شود. وضعیت نامناسب خواب نیز می تواند درد کمر را تشدید کند. سعی کنید دراز بکشید. یک بالش را بین زانوها قرار دهید تا ستون فقرات در حالت خنثی قرار بگیرد و فشار را بر روی پشت کاهش یابد. اگر تمایل دارید، به پشت بخوابید ، یک بالش بین زانو قرار دهید و حتما روی یک تشک کاملاً راحت بخوابید.

درست نشستن

وضعیت بد نشستن می تواند درد کمر را بدتر کند ، به خصوص اگر برای مدت طولانی بنشینید. سعی کنید صاف بنشینید و شانه های خود را شل کنید. باید حتما صندلی شما تکیه گاه داشته باشد. می توانید یک بالش یا یک حوله را بین کمر و صندلی خود قرار دهید. پاهایتان را روی زمین صاف نگه دارید.

داروها

دو نوع تسکین دهنده ضد درد وجود دارد که اغلب به کمردرد کمک می کنند: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و استامینوفن. هر دو این دارو ها عوارض جانبی دارند و بعضی از افراد ممکن است نتوانند آنها را مصرف کنند. پیش از مصرف داروهای تسکین دهنده درد با پزشک خود مشورت کنید. و برای حل مشکل درد خود به تنهایی از داروها انتظار نداشته باشید.

داروهای ضد افسردگی

حتی اگر دچار افسردگی نیستید، پزشک ممکن است داروهای ضد افسردگی را به عنوان بخشی از درمان کمردرد مزمن معرفی کند. هنوز مشخص نیست که چگونه داروهای ضد افسردگی به تسکین دردهای مزمن کمک می کنند. اعتقاد بر این است که تأثیر داروهای ضد افسردگی در پیام رسانهای شیمیایی ممکن است سیگنالهای درد در بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی ها می توانند نحوه نشستن ، ایستادن و حرکت صحیح را به شما یاد دهند که ستون فقرات را در تراز صحیح نگه داشته و فشار در پشت را کاهش دهید. آنها همچنین می توانند تمرینات تخصصی را به شما یاد دهند که عضلات اصلی تقویت کننده کمر شما هستند. هسته قوی یکی از بهترین راه های جلوگیری از کمردرد در آینده است. مطالعات نشان می دهد که وقتی قدرت ، انعطاف پذیری و استقامت خود را افزایش می دهید ، کمر درد کاهش می یابد.

یک استراحت عقب نکشید

در گذشته پزشکان برای کمردرد استراحت در بستر تجویز می کردند. اما بیش از یک یا دو روز استراحت نکنید. مهم است که از جای خود بلند شوید و به آرامی حرکت کنید. مشخص شده است که ورزش یکی از موثرترین راه های تسکین سریع دردهای کمر است. شنا ، پیاده روی یا یوگا را امتحان کنید.

 

یخ و گرما

استعمال منظم یخ بر روی مناطق دردناک در پشت ممکن است به کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب کمک کند. این کار را چندین بار در روز و هر بار تا 20 دقیقه انجام دهید. بسته یخ را در یک حوله نازک بپیچانید تا از پوست خود محافظت کنید. بعد برای کمک به آرامش عضلات و افزایش جریان خون به ناحیه آسیب دیده ، از پد گرمکن استفاده کنید. همچنین می توانید حمام گرم را امتحان کنید تا به آرامش کمک کند. برای جلوگیری از سوختگی و آسیب دیدگی بافت ، هرگز یک پد گرمکن را مستقیما اعمال نکنید.--

منبع