1. درمان با لیزر

بر اساس آمار های منتشر شده از نتیجه درمان این بیماری با لیزر، می توان دریافت که لیزر بهترین و قطعی ترین روش است. زیرا بیش از 98% از بیماران به بهبودی کامل رسیده اند.

02

 

برای درمان قطعی این بیماری لازم است، موضع متورم و عروق بواسیری به طور کامل حذف شوند. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر برای برش و قطع ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. از آنجایی که لیزر انتهای اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند، بیمار برخلاف روشهای جراحی درد شدید و یا خونریزی سنگینی را تجربه نخواهد کرد. از طرفی دیگر با لیزر بافت بیشتری از بواسیر از بین می رود، در نتیجه احتمال عود مکرر نیز وجود ندارد.

لیزر به عنوان روش سریع و فوری نیز شناخته شده است، زیرا که درمانی سرپایی بوده و معمولاً در کمتر از نیم ساعت انجام می شود. همچنین لیزر به سرعت بافت آسیب دیده را ترمیم خواهد نمود و دوره نقاهت را حداقل به یک سوم کاهش می دهد.

لیزر عوارضی را به همراه ندارد، اما از مزایای آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و سرپایی

-      بدون خونریزی یا احساس درد

-      کاهش خطر عفونت و التهاب

-      درمان قطعی

-      مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-      ایمن و بدون خطر

-      هزینه مناسب

مراکز درمانی هموروئید بسیاری در کشور هستند و دکتر بیژن عابدیان متخصص درمان سریع بواسیر یکی از با تجربه ترین پزشکان بوده و مرکزی مجهز در حوزه تخصصی لیزر درمانی در تهران را چندین سال است که راه اندازی کرده اند و میتوانید بصورت رایگان از مشاوران این مجموعه راهنمایی بگیرید.

2. رابربند

دیگر روشی که به سرعت و سرپایی این بیماری را درمان می کند؛ رابربند است. در این روش که سرپایی و تحت بی حسی انجام می شود، با استفاده از ابزاری مخصوص کش لاستیکی بر پایه هموروئید بسته می شود. هدف از این کار از بین بردن بافت متورم با قطع خون رسانی است. با بسته شدن کش لاستیکی خون رسانی در بافت هموروئیدی قطع شده و پس از طی چند روز بافت خشک شده و از مقعد دفع می شود.

03

 

معمولاً بیمار در طی درمان درد شدیدی را احساس نخواهد کرد، اما در برخی مواقع پس از بسته شدن کش بیمار دردی را احساس کرده که با مصرف مسکن کنترل میشود. همچنین خونریزی پس از درمان و در طی 7 الی 10 روز به خصوص با دفع بافت هموروئیدی طبیعی است.

از مزیت های رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و فوری

-      سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان

-      هزینه مناسب

-      ایمن

از معایب و عوارض رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      تنها مناسب درمان بواسیر داخلی

-      درد

-      احتمال عفونت

-      ممکن است رابربند درمان قطعی نباشد و بیماری عود کند.

3. اسکلروتراپی

تزریق یا اسکلروتراپی دیگر روش سریع و فوری و نیز سرپایی درمان این بیماری است. عملکرد این روش نیز همانند رابربند قطع جریان خونرسانی به بافت متورم است. با این تفاوت که این بار ماده ای مخصوص به نام اسکلروزان مستقیماً به بافت تزریق می شود تا با ایجاد چسبندگی در آن، دیواره سیاهرگ متورم شده و گردش خون در یافت متوقف شود.

البته این درمان برای هموروئید های پیشرفت نکرده مناسب است و در همه موارد درمان قطعی نخواهد بود. بهتر است در این مورد پزشک تصمیم نهایی را بگیرید. از مزیت های اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-  درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

-  هزینه مناسب

-  بدون نیاز به دوره نقاهت

-درمان ایمن و بدون خطر

- مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-   بدون خطر عفونت

از معایب و عوارض اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-    درد از موضع تزریق

-    سر درد

-   لخته شدن خون

-  با احتمال عود مجدد

برگرفته شده از سایت ایلنا نیوز