پوشش آنتی رفلکس بازتاب نور را به حداقل رسانده و عبور نور را تا 99 درصد ممکن می سازد. در نتیجه دید بهتر و شفافتر را در روز ، به ویژه در زمان تابش نور خورشید و در هنگام رانندگی شبانه ، ممکن می سازد. عدسی پلاستیکی آنتی رفلکس در مقایسه با شیشه ای ، سبکتر و به لحاظ فشرده بودن ظریفتر است. پوشش جنس پلاستیک در برابر خش مقاوم تر و بادوامتر است. پوشش آنتی استاتیک باعث عدم جذب ذرات گرد و غبار بر روی عدسی شده و به تمیز ماندن آن کمک می کند.

در صورتی که درخشندگی صفحه مانیتور شما زیاد است، آن را تنظیم کنید و در استفاده طولانی مدت از رایانه از عینک ضد اشعه استفاده نمایید. در طول کار با کامپیوتر با تمرکز روی هر چیز دیگری به جز صفحه رایانه چشم‌ها را در حالت استراحت و آرامش قرار دهید. در فاصله زمانی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت از جای خود بلند شوید، استراحت یا نرمش کنید.

خیلی‌ها متأسفانه عادت دارند برق اتاق را خاموش کنند و با کامپیوتر کار کنند این بدترین کار ممکن است. کار، هر چقدر هم که مهم باشد، مهم‌تر از چشم شما نیست، باید باور کنید که چشم ضعیف می‌شود.
در مورد نور اطراف، توصیه می گردد که نور مهتابی در اطراف طوری باشد که مستقیماً به چشم شما نتابد و همچنین در مانیتور بازتاب نداشته باشد.

عینک آفتابی